Blogroll

Wednesday, October 28, 2009

Regency oh Regency

Pada 26-28 Oktober 2009, aku dikehendaki menghadiri Bengkel Pengurusan Aset Daerah di Regency Hotel, Kuala Lumpur. Pemergianku dan rakan-rakan dengan menaiki bas yang disewa khas oleh pihak Pejabat Pelajaran Daerah Rompin.

Bengkel ini memberi aku banyak pengetahuan cara untuk mengendalikan aset alih kerajaan Malaysia dengan baik. Walaupun banyak prosedur dan tatacara yang perlu diikuti, namun semua itu memerlukan jangka masa yang panjang untuk menjadi seorang pengawai aset yang cemerlang SEBAB APA kerana bidang tugasku yang utama ialah MENDIDIK ANAK BANGSAKU.

Sepanjang tiga hari berada di hotel ini, kami dihidangkan dengan kari dan daging kambing sehingga aku naik muak dan mungkin naik darah sebab asyik makan daging kambing. Kekadang aku merasakan aku tidak berada di MALAYSIA tanahair yang aku cintai kerana kebanyakkan pekerja di hotel ini berbangsa Nepal dan Bangladesh.
Apa pun aku tidak hairan kerana aku boleh agak ke mana hilangnya rakyat kita dewasa ini......

TETAPI yang menarik perhatianku sepanjang berada di hotel ini ialah sebuah motosikal yang dipamerkan. (gambar atas)

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...