Blogroll

Tuesday, December 18, 2012

SEMAK BIL ASTRO MELALUI SMS

Logo Astro
Korang mesti pernah alami masalah terlewat bayar bil Astro gara-gara lewat terima bil Astro kan. Lepas ni korang semua tak perlu risau dah terlewat bayar bil Astro ni. Kali ni aku nak kongsi macam mana cara nak semak bil Astro korang melalui SMS. Korang tak perlu dah pening-pening tunggu bil Astro tiap-tiap bulan. Lepas semak, boleh je terus bayar secara online. Korang boleh la ikut langkah-langkah dekat bawah ni sebagai panduan.
Cara 1: Semak Bil Astro melalui SMS
Taip ASTRO BAL IC [no kad pengenalan] dan Send ke 33310
* gantikan no kad pengenalan dengan no ic korang

Cara 2: Semak Bil Astro melalui SMS
Taip ASTRO BAL AC [No akaun Astro] dan send ke 33310
* gantikan no akaun astro dengan no akaun korang
Kalau berjaya, korang akan terima SMS maklum balas daripada pihak Astro berkenaan dengan bil semasa korang. Mudah kan ? Selamat mencuba…

14 ulasan:

  1. Tuan.. Saya dapati entri ini dicopy daripada blog sacara bulat2 termasuk lah gambar masih menggunakan hosting saya. Saya mahu tuan ambil tindakan berikut:

    1) Sila padam gambar tersebut atau menggunakan hosting sendiri.
    2) Sila beri backlink kepada blog saya.

    Jika tiada apa2 tindakan daripada tuan dalam masa 24 jam, saya akan report kepada Google berkenaan perkara ini.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Saya Masih Belum Terima Bill Astro Bagi Bulan July 2016 .Saya OKU & Warga Emas Taman Pelangi Semenyih 019-6795307 Atau 019-2933403 Atau 03-87273298 .

    ReplyDelete
  3. Saya Tidak Setuju e-billing Isteri Saya Pun Tidak Setuju .Harap Hantar Surat Bill Macam Biasa Seperti Dahulu Kpd Saya .

    ReplyDelete
  4. Harap astro dapat hantar bill spt biasa. Menyusahkan

    ReplyDelete
  5. Harap astro dapat hantar bill spt biasa. Menyusahkan

    ReplyDelete
  6. Harap Astro hantar Bill seperti biasa..bukan apa senang nk semak apa yg kita langgan klau sms dya tulis nilai je apew yg kita guna pn x tahu

    ReplyDelete
  7. Harap astro dapat hantar bill spt biasa. Menyusahkan

    ReplyDelete
  8. Cara yg ke-2 mggunakan no akaun jer dpt. Baru jer cuba tadi. Terima kasih astro sebab maseh hntar bill ke rumah. Silap saya jer hilang kn bill.

    ReplyDelete
  9. Kenapa sy cuba tak dpt?? urmm..

    ReplyDelete
  10. Kenapa sy cuba tak dpt?? urmm..

    ReplyDelete
  11. kat mana tempat untuk pengguna mengadu masalah bil-bil yg tidak tepat,betul... pengguna kalau x perihatin mesti terus bayar jer..... boleh selesaikan masalah ni..

    ReplyDelete
  12. Apa kena dgn Astro ni....Baru pakai 1bulan Astro,bil dah rm139.××.... Sedang kan bil bulanannya baru rm43.80..Xmasuk akal langsung..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...