Blogroll

Sunday, November 22, 2009

Langkawi Oh Langkawi Bahagian 2

Sebaik sahaja selesai menikmati sarapan pagi di hotel, kami telah dimaklumkan akan melawat ke Galeri Perdana tempat yang mempamerkan semua barang yang berkaitan dengan bekas Perdana Menteri Malaysia yang keempat iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad. Perjalanan ke galeri itu mengambil masa hampir setengah jam.
Sebaik tiba di Galeri Perdana, hujan renyai-renyai menyambut ketibaan kami. Seperti biasalah bayaran dikenakan sebelum masuk ke dalam. Itulah untungnya jadi rakyat Malaysia melihat khazanah bangsa sendiri perlu mengeluarkan belanja. Jangan satu hari nanti salahkan generasi muda yang lupa akan khazanah dan sejarah mereka sendiri akibat ingin mencari keuntungan semata-mata.Kami berada di situ hampir setengah jam. Memang menarik di Galeri Perdana kerana pelbagai barang berkaitan Tun Dr Mahathir Mohamad dapat dilihat.
Selepas itu, kami sekali lagi dibawa untuk membeli belah buat kali terakhir sebelum kami bertolak pulang ke Kuala Rompin. Sebaik sahaja aku dan isteri membeli barangan yang kami inginkan, kami telah mengambil keputusan untuk berpisah dengan rombongan bagi memberi laluan kepada anakku yang bongsu mendapat rehat yang cukup bagi memastikan dia tidak meragam dalam perjalanan pulang.
Kami berlepas dari jeti Pulau Langkawi pada pukul 2:30 petang dan sampai di jeti Kuala Perlis sejam kemudian. Selepas menyimpan barang di perut bas, kami bertolak pulang ke Kuala Rompin tepat jam 3 petang. Perjalanan pada kali ini amat menyeronokkan kerana kami dapat melihat pemandangan di negeri Perlis dan Kedah yang sememangya terkenal dengan pemandangan sawah padinya.
Kami selamat tiba di perkarangan SK Sungai Puteri sekitar jam 5:30 pagi. Aku dan keluarga selamat tiba di rumah 10 minit kemudian. Walaupun penat namun kami tetap gembira menimba pengalaman di tempat orang. Aku dan isteri akan ke Langkawi lagi kerana MISI KAMI belum selesai...................