Blogroll

Tuesday, January 5, 2010

TADIKA

Anak keduaku mulai bersekolah Tadika walaupun umurnya baru 4 tahun lebih (ikut tarikh lahir). Aku dan isteriku mengambil keputusan untuk menghantarnya ke sekolah adalah bertujuan memberi pendedahan kepada anakku itu berkaitan sekolah, pergaulan dengan rakan-rakan dan sebagainya.

Walaupun pada mulanya kami hampir tidak menghantarnya ke sekolah memandangkan permohonan kami ke prasekolah ditolak serta tiadanya sebarang pemberitahuan dari Tadika. Namum, sememangya ALLAH itu maha mengetahui segalanya, akhirnya anakku yang kedua NUR AYUNI BATRISYIA BINTI AMIR REZAL diterima untuk mengikuti pelajaran di Tadika Kemas Leban Chondong.

Tambahan pula kesibukan aku dan isteriku dengan urusan pendidikan dewasa ini amat sukar untuk kami memberi tumpuan kepadanya terutama dalam soal pelajaran. Kami mengharapkan dengan ke sekolah anakku itu dapat belajar asas seperti mengenal huruf, mengenal nombor dan sebagainya. Aku dan isteriku akan memberi 'backup' kepadanya pada hari kami tidak mengajar.

Kami amat berharap beliau menjadi anak yang berjaya di dunia dan akhirat dengan ilmu yang diperolehinya sepanjang berada di TADIKA ini.

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...