Blogroll

Monday, May 9, 2011

Tune Talk Mobile, cara komunikasi lebih MURAH

Syarikat Tune Talk Sdn. Bhd mula beroperasi pada bulan Ogos 2009 dan sedang menggunakan rangkaian Celcom.

Setelah sebulan lebih menggunakan TuneTalk,  aku kini tidak lagi berhajat untuk meneruskan penggunaan nombor telco aku yang terdahulu.

TuneTalk ternyata berjaya memikat hatiku. Hehehe.

Dengan hanya top-up RM50, sehingga ke hari ini penggunaan nombor TuneTalk bernombor "011.." hanya menghabiskan separuh daripada jumlah itu. Walaupun aku telah banyak kali menelefon ahli keluarga dan bersms tetapi penggunaan topup RM50 tetap tak habis-habis!!! Sukanya!!!

Duit poket selamat dan tarikh tamat tempoh lambat lagi yakni 75 hari kemudian!!! Aku rasa RM50 sudah memandai untuk penggunaan selama dua bulan. Penjimatan MAKSIMA di situ la beb!!

Selain itu... faedah lain yang boleh diperolehi daripada TuneTalk Prepaid ialah...


  • Berpeluang mengumpul mata setiap kali TOP-UP dan mata terkumpul itu boleh ditembus dengan tiket penerbangan percuma ke mana-mana destinasi yang anda nak! Hebat kan? Lagi teruja nak menTOP-UP selepas ini! Kot-kot boleh balik Sabah selalu. hehehe
  • Setelah 61 hari setia bersama TuneTalk Prepaid, anda akan layak untuk mendapat perlindungan insurans nyawa berjumlah RM100,000. Kat mana lagi nak dapat benda ini beb, kalau bukan dengan TuneTalk Prepaid.
  • Dan yang uniknya, kalau aku tak suka dengan nombor sekarang, aku boleh suka hati je tukar nombor ke digit lain. Cuma perlu log-in akaun TuneTalk aku dan tukar jelah. Wahhh... boleh larikan diri daripada stalker neh.. eh jap.. aku manada stalker. Hihihi.
Kenapa aku cakap TuneTalk Prepaid ini lebih murah? Bukan itu sahaja, aku rasa inilah Prepaid yang PALING MURAH di pasaran Malaysia. Kenapa?



  • Panggilan hanya perlu bayar 16 sen per minit sahaja. Tak kira anda telefon telco mana. Tiada pilih kasih di situ ye.
  • Dan SMS hanyalah 5 sen per sms. Juga tidak kira nak hantar sms ke nombor telco yang mana. Tarak kisah ma!
Kan? AKu dah kata.... sangat murah wei. Pengalaman sendiri mengesahkan perkara ini.

Di mana nak beli prepaid hebat ini?



Pergilah mana-mana dealer di merata tempat dan harganya hanyalah RM5 untuk satu simkad. Boleh usha di websitenya di sini. http://www.tunetalk.com/dealers


 Setakat ini aku menggunakan Top-Up berbentuk voucher. Terdapat 4 jenis seperti di bawah.

RM 55 Days
RM 1011 Days
RM 3050 Days
RM 5075 Days

Tarikh luputnya dinyatakan di sebelah nilai setiap top up itu. Lama tuuuu...... hehehe.. suka! suka!

Dan jika hendak top up secara online pun ada... antara nilai yang dibenarkan adalah seperti di bawah.

DenominationValidity
RM 33 Days
RM 44 Days
RM 55 Days
RM 1011 Days
RM 3050 Days
RM 5075 Days
RM 100110 Days
RM 200220 Days
RM 300365 Days

Aku lebih suka beli RM50 supaya boleh bertahan selama 75 hari. =)

Tengah promote pada ahli keluarga supaya turut menggunakan telco ini. Jadi, bolehlah kami melancong bersama dengan tiket percuma pada masa hadapan kan?

Bye-bye telco lain! Tune talk prepaid is here to stay!

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...