Blogroll

Wednesday, June 20, 2012

PASTIKAN KREDIT TAK DITELAN

Kan sakit hati kalau tibe tibe credit kite hilang tanpe sebab kan? Settings nie akan membantu mereka yang menggunakan Prepaid. Kalau korang tanye kat Maxis Centre or Celcom Centre or Digi Centre pon diorang tak tau nak jawab pasal nie.
AMARAN: Buat sebijik sebijik macam dalam gambar yang aku sediakan dan aku tandakan dengan anak panah tu tau. Mate tuh alert la sikit. Jangan asal boleh je. Kene PERFECT macam yang aku ajar.
Nota: Untuk memudahkan pencarian. Bagi OS6 dan keatas. Taip je kat standby mood BlackBerry korang tu. Bagi yang pakai OS5 dan kebawah. Sila cari di Options.
Atau tanye aku directly kat Twitter @zulfahmiabidin
**************************************************

Fokus kat tulisan BlackBerry tu!! Ramai yang terlepas pandang.

Advanced System Settings: TCP IP
APN Setting Enable : Tandakan
APN:BlackBerry.net (WAJIB sebijik sebijik macam nie)
APN: Authentication Enabled : Jangan Tanda
**************************************************


Advanced System Settings: Browser Push
Enable Push : Tandakan
Enable MDS Push: Jangan Tandakan
Enable WAP Push: Tandakan 
Allow WAP Push Application: Jangan Tandakan 

**************************************************


Advanced System Settings: Service Book 
DELETE 3 INI SAHAJA (Kalau salah delete. Sila matikan BB anda dan cabut battery dan tunggu sehingga 10 minit sebelum ON kan semula)
  1. WAP BrowserConfig - DELETE
  2. WAP2 Transport - DELETE
  3. WAP Push Config - DELETE
**************************************************


Additional: Bagi Tweetheart yang menggunakan UberSocial sebagai Applikasi pilihan anda, sila ikut setting ini. 

UberSocial : Options
Tandakan pada BIS. Jangan set bende nie kepada Auto Network. 

**************************************************

Aku harap aku dapat membantu mereka yang ade masalah dengan kehilangan credit di Blackberry. Kalau dah tau pasal nie. Sebarkan lah kat kawan kawan yang lain. Bantu diorang jugak. Feel free to join us on BloggerBerry BBM Group dengan cara Scan Group Barcode berikut:

Atau tanye aku directly kat Twitter : @zulfahmiabidin

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...